meny

Sömnis: Utmanaren som vill förändra sömnhälsa

Sömnis är ett svenskt varumärke som säljer ätbara gummibjörnar för djupare och bättre sömn. När Notd.se inledde samarbetet i september 2024, var Sömnis vision att bli en stark utmanare på marknaden.

Utmaningen: Ta plats på Google i en dominerad marknad

Utmaningen för Notd.se låg i att hjälpa Sömnis att ta plats i en bransch där de stora aktörerna redan dominerade sökresultaten på Google. Vårt uppdrag var att hitta en alternativ väg för att snabbt driva försäljning och bygga varumärkeskännedom, utan att hamna i direkt konkurrens med etablerade konkurrenter.

Strategin: Fokus på Meta Ads för att bygga varumärke och försäljning

Istället för att slåss om sökordsplaceringar beslutade Notd.se att satsa majoriteten av budgeten på Facebook Ads, där möjligheterna att snabbt bygga varumärkeskännedom och driva försäljning var större.

Test, analys och optimering för snabb kundbasuppbyggnad

Tack vare en generös testbudget kunde vi snabbt sätta igång med omfattande A/B-tester. Vi testade brett med olika innehållsformat, som UGC (User Generated Content) från kreatörer, AI-genererade bilder, videos och olika copyvinklar. Efter bara en månad nådde vi en stabil 4x ROAS som höll i sig genom hela vintern. Huvudfokus låg på att snabbt bygga en lojal kundbas som sedan kunde konverteras via andra kanaler som e-post och retargeting.

Resultatet: Över förväntan och en växande kundbas

Samarbetet med Sömnis ledde till att de snabbt etablerade sig i hälsobranschen med en stabil 4x ROAS och en växande kundbas. Majoriteten av försäljningen kommer idag från återkommande kunder.

”Notd levererade verkligen över förväntan”  Kundcitat Matthias Kolflaath, Sömnis

Vi tog hjälp av notd vilket gav snabba resultat och de levererade verkligen över förväntan!” – Matthias Kolflaath, Sömnis

Vill du också se en liknande tillväxt för ditt företag?

Kontakta oss på Notd.se för en kostnadsfri konsultation kring dina behov av digital marknadsföring, Google Ads eller Meta Ads.