Millionbox: Optimal digital marknadsföring inför högsäsong
Millionbox säljer evighetsrosor, och upp till 90 % av deras årsomsättning sker inför Alla hjärtans dag. Hösten 2023 kontaktade Pierre Moshi Notd.se med ett tydligt mål: att maximera försäljningen och lönsamheten under denna kritiska period.
Utmaningen: Snabbt maximera lönsamheten inför en peak-period
Utmaningen för Notd.se var att planera, testa och skala upp kampanjerna på bara några månader inför den mest intensiva försäljningsperioden på året. Trots att kunden hade mycket kunddata att utgå ifrån, var det avgörande att snabbt hitta exakt vilka annonser och strategier som skulle konvertera bäst för att maximera intäkterna.
Strategin: Datadriven annonsoptimering för maximal lönsamhet
Med tillgång till kunddata gjorde Notd.se djupgående analyser av Millionbox målgrupp och deras tidigare kampanjer. Vi testade olika annonsformat (video, bild, animering), ”scroll-stoppers”, rubriker och copywriting-stilar för att snabbt identifiera de mest effektiva budskapen.
Resultatet: Ett framgångsrikt samarbete med säljrekord
Resultatet: Google Ads Höstkampanj ökade bokningar med 86%
- 46 % fler klick till hemsidan
- 86 % fler bokningar
- 17 % lägre kostnad per klick
- 36 % lägre kostnad per bokning
Resultatet: Google Ads Jul- & nyårskampanj ökade bokningar med 158%
- 7x ROAS under Alla hjärtans dag 2024
- Säljrekord 2024, och igen 2025
- Effektiv annonsoptimering baserad på tydliga datainsikter
”Våra annonser gick bättre än förväntat”. Kundcitat Pierre Moshi, Millionbox
”Våra annonser gick bättre än förväntat och vi är väldigt nöjda!” –Pierre Moshi, Millionbox
Vill du också se en liknande tillväxt för ditt företag?
Kontakta oss på Notd.se för en kostnadsfri konsultation kring dina behov av digital marknadsföring, Google Ads eller Meta Ads.